lørdag 5. september 2015

#Litt(.) Lørdagsgodt

Litt(erært) lørdagsgodt: At det er lørdag, med noe koselig som på noe vis er litteraturrelatert. 


En rolig morgen innendørs med småuffsete vær utenfor og en Tove Jansson-bok. Det var en slik morgen jeg fikk i dag.

Boken jeg holder på med er Sent i november. En gruppe ensomme vesener finner veien til mummidalen i lengsel etter det lune velkjente huset med sin fine familie i, bare for å oppdage at ingen er hjemme. Denne boken er en blanding av noe litt melankolsk og vart sammenvevd med de små øyeblikkene og tingene som gjør livet lysere en hustrig høstdag. Jeg blir faktisk ganske glad av å hygge meg med denne! Det er en perfekt kakao-og-varmt-teppe-i-godstolen-bok.

Her er noen tilfeldige bilder fra boken, samt et kornete og ganske dårlig et av den passende frokostskålen min.






Ha en fin lørdagskveld, og husk på at "dårlig" vær er en perfekt mulighet for å kose seg med en flott bok, inspirerende sitat eller et yndlingsdikt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar